Holiday Park Germany kondigt derde nieuwe attractie aan
In de zomer van 2025 opent Holiday Park Germany een nieuw themagebied met een spectaculaire familieachtbaan, gebaseerd op de Studio 100-hitfilm "100% Wolf". Deze nieuwe coaster maakt deel uit van een groter masterplan waarin Plopsa 80 miljoen euro investeert in haar Duitse themapark, Holiday Park Germany.
Holiday Park Germany krijgt er in 2025 opnieuw een attractie bij. De nieuwe familiecoaster, speciaal ontwikkeld door de Duitse fabrikant Gerstlauer, brengt het verhaal van "100% Wolf" voor het eerst tot leven en vertegenwoordigt een investering van 11 miljoen euro.
"Gerstlauer is erg blij en dankbaar deel te mogen uitmaken van het projectteam dat deze familieachtbaan zal realiseren," aldus Coen Nieuwenstein van Gerstlauer.
"Deze nieuwe aanwinst is een perfecte aanvulling op ons bestaande aanbod. De familiecoaster zal de kloof tussen onze indoor kinderachtbaan en de meer intense thrill coasters overbruggen. We willen in Holiday Park Germany tegemoetkomen aan de behoeften van alle leeftijdscategorieën en zijn ervan overtuigd dat deze investering zijn vruchten zal afwerpen in het verbeteren van onze bezoekerservaring," aldus Bernd Beitz, Director Germany van Plopsa.
100% Wolf: nieuwe Studio 100-held maakt zijn opwachting
"100% Wolf" heeft met twee succesvolle seizoenen en een populaire bioscoopfilm wereldwijd de harten van jong en oud veroverd. Het verhaal, een combinatie van mysterie, humor en een spannend avontuur, draagt één belangrijke boodschap uit: 'Iedereen heeft wat nodig is om een held te zijn!' Dit thema leent zich perfect voor een familiecoaster boordevol sensationele attractie-elementen. Net zoals de serie, garandeert de attractie ook plezier voor het hele gezin.
Masterplan van 80 miljoen euro
Holiday Park Germany onthulde aan het begin van dit jaar een ambitieus masterplan, goed voor zo'n 80 miljoen euro aan investeringen. Deze zomer worden de attracties "Greenville Bus" en "Blinky's Zeepkisten" geopend. In 2025 wordt aan het Blinky Bill themagebied een derde attractie toegevoegd en zal ook de darkride van De Smurfen voor het eerst operationeel zijn. De lancering van de familieachtbaan "100% Wolf" wordt het hoogtepunt van een veelbelovend jaar voor Holiday Park. In 2026 zal het wereldberoemde Tomorrowland neerstrijken in Holiday Park Germany met een spectaculaire coaster in een gloednieuw themagebied, speciaal ontworpen voor volwassenen en tieners. De resterende 40 miljoen euro wordt geïnvesteerd in een nieuw waterpark met thematische zwembaden en spannende waterglijbanen.
"Holiday Park Germany zal door deze aanzienlijke investeringen een prominente positie in de industrie innemen en een unieke emotionele ervaring bieden aan onze bezoekers. Onze teams zullen zich de komende jaren inzetten om dit te realiseren," aldus Carl Lenaerts, CEO van Plopsa.